Elliot Holland
Stories for learning noun genders

A student of mine had the idea of making short stories that incorperate all of the noun endings associated with each gender. These sentences should have a lot of nouns in them to incorperate all of the endings. It's not going to be easy! The thing with these stories though, is the sillier the better, so it might be fun to add to the story little by little following the rule that there can be no nouns except those with the masculine endings listed below, but it can and should be silly and memorable! Let's start with the endings for masculine nouns, -ig, -ling, -or, -ismus, -er, -en, -ant, -anz, -ast, -ich, -eich, -ich, -eig, and -us.

 

You can use this website for reference: http://jakubmarian.com/how-to-recognize-gender-in-german-using-endings/

 

I'll start. Der Garten meiner großvater enthielt einen Gigant. Er lieg sehr gerne auf einem riesigen Teppich... 


 

Aug 14, 2015 5:31 AM
Comments · 15
3

I know this is meant to be a German lesson, but if you're going to translate something into English, it needs to be proper English. The sentence " He really like to lay on a giant carpet." has no place on a language site.

 

It should be "He really likes to lie on a giant carpet'.

 

English speakers can be nitpicky too, I'm afraid.

August 16, 2015
3

Hier kommt meine kleine Geschichte. Ich hoffe, sie gefällt euch:

Der König war so ein Feigling, dass er trotz seines Mentors immer an Terrorismus glaubte. Als ehemaliger Bauer hatte er keinen großen Namen, so dass er sich diese Ignoranz erlauben konnte.
Der Ast seines Stammbaums hatte einen blauen Anstrich durch den Streich eines vornehmen Onkels bekommen, so dass dieser Zweig der Familie den Stand und Status des Adels besaß.

 

Liebe Grüße

August 15, 2015
3

Sorry, but you know us Germans. Forever nitpicking:

 

Der Garten meines Großvaters enthielt einen Giganten. Er lag sehr gerne auf einem riesigen Teppich...

 

And I agree, it's a great idea.

August 15, 2015
2

How about this for a female one, there might be some mistakes:

 

- Sie kommt aus der Türkei. Während ihrer Zeit in der Türkei dachte sie über ihre eigene Sicherheit und auch die Ökonomie. Sie hatte zahlreiche Theorien über die Zukunft ihres Landes. Schließlich griff sie die Gelegenheit dazu, nach ein anderes Land zu reisen. Am anfangs arbeitete sie in einer Fabrik. Sie hatte Bitternis, weil ihre eigene Familie sie nicht mehr anrief. Aber die neue Gesellschaft und die Dimensionen der Kultur mag sie wesentlich. Sie kann jetzt in eine Brauerei gehen um alkoholisches Getränk zu kaufen, alles ohne Angst zu haben. Sie fühlte sich als ob sie in der Gesellschaft eine Funktion hat. Sie dachte, dass sie vielleicht in der Zukunft an einer Universität studieren wird.

August 16, 2015
2

This is an excellent idea, Elliot!  I wish this had been suggested to me when I was studying German in school!  It would've made life a lot simpler!

August 14, 2015
Show more