Let´s introduce each other (in norwegian or english)
As members of this group, it would be nice to get to know each other: nationality, age, what we do, what we like, so on. Ok, I´ll start 
Hallo! Hvordan har du det? Bra, håper jeg!
Jeg heter Grace og jeg er fra Peru.
Jeg er advokat.
Jeg er singel. Jeg har en liten familie: mine foreldre og mi søster.
Jeg liker å lese og lære mange saker. Også liker jeg å praktisere sport.
Jeg foretrekker klassiske bøker og selvhjelpsbøker.
Jeg elsker mange språk, jeg snakker spansk (mitt morsmål), engelsk, litt fransk og nå lærer jeg norsk og kinesisk.
Også liker jeg å skriver poesi og akrostikoner.
Så mi fritid, jeg leser; jeg ser på klassiske filmer, fremfor alt: romantiske filmer og juridiske filmer og dokumentarer.
Også, jeg liker å lage håndlagde saker sånn som å lage smykker, å brodere og å tegne ennå tegner jeg bare blomster og sommerfugler fordi jeg liker de så mye. Jeg løper og jeg løfter vekter, minst tre dager per uke.
Jeg liker smil og latter, derfor liker jeg å møte positive folk og å få venner i forskjellige kulturer. Jeg elsker mine venner!
GRACE
Comments
Hi Grace,
it took me a lot of time to read your text in Norwegian, but I made it ;) I guess you can speak better Norwegian than me,, but I will try to say something about me!
Hallo, jeg heter Kai og jeg er tjueen år gammel. Jeg bor i Wien, det er hovedstaden fra Østerrike. Jeg studerer i Wien fordi jeg vil skal lærer.
Jeg har tre brødre og en søster.
Så mi fritid jeg treffer venner og gå på kino eller på pub.
Jeg liker å synge og å danse og jeg kan leke gitaren (er det riktig?).
Om tre måned (måneder?) jeg skal gå til Norge. Jeg vil bli intill mai på Norge.
:)
Hallo Kai ! Nice to meet you :) I have heard that Viena is a marvelous place :) My norwegian is very very basic, I wrote that introduction using online dictionaries, but I love norsk!!! and I want to learn. I still have long ways to go though :) Every day or every other day I try to learn some new words and always looking for exchanges with native speakers. What is your method to learn norwegian? How long have you been studying norwegian? ...Your introduction is very interesting! It´s wonderful you are going to visit Norway; there you will have the chance to interact with native speakers and that will be very useful for your learning :) Lots of luck! and nice to meet you again :)
Yo~! Eg er norsk, skrive nynorsk, så dikka kjem kanskje til å slite med å oversetta detta, men me prøve uansett ! Så ja~ eg går i 10. klasse, og skal gå på vidaregåande til neste år. Spansk, Russisk, Tysk, Fransk er nokre av dei språka som eg og min venn her -peikar på rar venn- skal lære oss så fort som mogleg. Eg blei med i denne gruppa av ein eller anna rar grunn, men eg kan vere med å hjelpe dikka andre her visst det trengst~
Så ja, det er vel egentlig alt, så lukke til folkens!
Hallo Natalia, nice to meet you and welcome to the group :)
Hallo Natalia,
welcome to the group!
Jeg har ikke forstått alt, men jeg vil prøveå lese det ;)
Har det bra!
Ya, thanks~ :3
Visst du treng hjelp med noko av det, kan eg oversette~
hei , Natalia , i would to ask about norwegian , is it difficul to learn ,??? i visited norway last year and really i love the peopl there , ''they say they are not sociabl but i feel the opposite'' i would to learn it but unfortuantlly there is no lnaguage center here in Morocco
Hallo! Jeg heter Leila og jeg kommer fra England. Norsk er et kjempefint språk! Jeg elsker å lytte til det (men dessverre kan jeg ikke forstå så mye akkurat nå XD).
Jeg liker norsk grammatikk fordi mye av det likner gammel engelsk (og kanskje gammelengelsk, jeg vet det ikke), og det er bedre enn den moderne versjonen :P
Jeg bestemte å lære norsk fordi jeg leste mange nørrone myter da jeg var yngre, fordi jeg har alltid hatt en interesse i Skandinavia... men for det meste, fordi jeg elsker norsk svartmetall! Finnes det noen her som liker dette musikk? :P
I don't know why I can only add a comment when I quote someone. Sorry about that.
Add a comment
More discussions
- 520 I love you. but you love him
- 高考 我们为你加油
- Where do you want to go and take an vocation in the world,if you don't mind of money and time?
- Good or Bad Student?
- do you like current literature? literature from the 90's onwards
- What is the next step for China luxuries industry?
- Rosetta Stone vs college class?
- To visit HongKong looking for strangers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- merhaba herkes
- learning Spanish