Site Feedback

Know any good books in French?

The other day, I was searching for some books online that I could read in French, but the problem was that I didn't know where to start. I tried to do a basic google search, but that only sent me to books that children would read. 

I'm looking for some young adult books and I can read and where I can build my vocabulary up. I'm interested in fantasy, action, horror, and the occasional romance. 

If anyone has any recommendations, I would really appreciate it! I love to read and I think it would be great if I can continue doing it in another language!

Share:

Comments

Tu pourrais lire le petit prince, c'est un bon livre. Si tu veux lire quelque chose un petit peu difficile, essaie de lire les misérables de Victor Hugo. Tu as aussi: L'étrange cas du Dr. Jekyll et de Mr. Hyde; Les dents de la nuit, petite anthologie vampirique; Le cri de la mouette; Crime et châtiment; Les Chants du crépuscule; Les Chimères; Les Destinées; Les Feuilles d'automne; Le dernier homme; La mécanique du cœur; Mount analogue; Le Sopha, conte moral; L'Atlantide; Ariane, jeune fille russe; Le Diable au corps.

Tu as plusieurs genres là, alors, lis! :)

Salut, je crois qu'il fera miuex de lire les livres originalement francais, tu pourrqis lire Simenon, ces sont des romans policiers et je les trouves assez inteerssants, comme Agatha Christie, par example. Camus n'est pas trop difficile, je trouve, et ses themes sont tres bons.

Add a comment