Site Feedback

Vilka svenska filmer/teveprogrammer är din favoriter?

Jag vill att titta på svenska teveprogrammer och filmer att öva lyssning. Så, om du vet, kan du skriva också där i nätet kan man finna dem? Filmer/teveprogrammer med svenska undertext skulle vara bästa, men undertext är inte nödvändig.

Själv, jag gilla den filmen "The Princess Bride", bland annan, och jag älskar den boken heter "Stranger in a Strange Land" av Robert Heinlein, och många böcker av China Míeville :)

Share:

Comments

personligen gillar jag att titta på amerikaniska programmer såsom "How I Met Your Mother" med svenska undertexter. det är kanske inte bäst för vänja sig att höra språket men det hjälper jättemycket att expandera ordförrådet!

Jag älskar HIMYM! :) Var tittar du på det med svensk undertext? Alltid tittar jag på det på Netflix, men det har bara engelska undertext, självklart.

Om du går in på www.tv6.se tror jag att det kn finnas så att man kan se där med svensk undertext. Om du går in på program och sedan klickar på bilden som hör till programet brukar det finnas en länk på sidan där det står kolla på program, eller något sådant. :)

Filmen Sommar med Göran är bland mina favoriter. Det är en komedi som utspelar sig i Sverige :)

www.svtplay.se

Här Finns det en massa program att se.

Add a comment