Guaca
Hej från en kanadensisk tjej!

Jag lär mig svenska men jag skulle vilja träffa svenskar eller dem som lär sig svenska också! Jag läser mycket: böcker, blogger, tidningar osv, försöker titta på svenska serier eller se på filmer och lyssna på nyheterna men jag skulle vilja göra så mycket som möjligt för att förbättra min svenska innan jag flytter till Sverige i slutet av året. Därfor leter jag efter en slags brevvän.

 

Jag ska gärna hjälpa till med engelska(eller ryska nivå a1+a2) om det vill :) Någon???

Jun 14, 2013 7:45 PM
Comments · 8

Haha, du har absolut många engagerade hjälpvilliga folk här! Jag kan väl bara ställa mig på listan, då! Ytterligare 'plus': Jag är hyfsat duktig på språk i allmänhet, inkl. mer avancerad svenska (inkl. dess till viss del ganska ovanliga inflektionsregler) och jag pratar inte alls fint (du ville lära dig mer informell svenska). Svär dock inte så mycket, men jag kan dem om du skulle vilja lära dig ^^  Vill du skype:a eller så, så kan du bara skicka ett meddelande här på italki! Lycka till!

February 15, 2014

Jag är svensk så om du vill prata eller ha hjälp med något så är det bara att skicka meddelande till mig :)

December 22, 2013

hej.. kan du hjälpa mig med min svenska. jag bor här i stockholm och jag behöver mera folk att prata med!.. jag pluggar B1 o B2 svenska i min skype lektioner just nu och jag kommer från australien och jobbar med IT. 

October 8, 2013

Jag behöver hjälp med English :)
Jag kan hjälpa dig med svenska.

Kan du skicka meddelande till mig? 

August 1, 2013

Jag använder klartext(radiosverige) och andra serier för att förbättra min hörförståelse, och tittar på teve eftersom man kan titta på allt på nätet så man måste passa på! Jag använder lang-8, den här sidan: http://lexin.nada.kth.se/lang/bildteman/, memrise och en gång i tiden använde jag livemocha och lingQ.

 

Nej, bara dialoger/på Rysska och Svenska och det passar dig inte. För det mesta, läser jag vanliga svenskars bloggar eftersom det finns mer slang och jag har inte mycket erfarenhet med den.

June 21, 2013
Show more