Brandon
Gelooft u in reïncarnatie?

En kunt u uw antwoord beargumenteren?

Sep 29, 2013 9:39 PM
Comments · 5
3

Ik geloof zelf niet in reïncarnatie, maar ik begrijp wel waarom sommigen daarin zouden geloven. Veel mensen hebben het idee dat er iets is na de dood, maar het klopt niet dat wij ook de mooie dingen van dit leven achter moeten laten onderweg naar een betere hiernamaals. Voor deze personen, is het vanzelfsprekend dat wij verbeterd terug kunnen komen om nog meer van het leven te ervaren. 

Ik vind dat reïncarnatie een mooie mannier van denken is, want het spoort je aan om goed te doen. Hoewel ik in een dood, opstanding, en hemel geloof, meen ik dat wij veel kunnen leren van de denkwijze die deze mensen hebben. Gemoedsrust, vrede, etc. Het zijn allemaal goede dingen.

October 2, 2013
1

Ik geloof niet, niet in God en niet in reincarnatie. Over ongeveer 2,3 miljard jaar zal onze zon al zijn nucleaire brandstof (waterstof en helium) uitgeput hebben en dan opzwellen tot een 'rode reus', die de aarde zal raken. De temperatuur van het aardoppervlak stijgt dan tot 1300 o C, hetgeen uiteraard het einde van alle leven op aarde betekent. Hetzelfde zal te eniger tijd gebeuren met andere aarde-achtige planeten buiten ons zonne­stelsel, waarop zich leven ontwikkeld mocht hebben.

February 15, 2014
1

Ik geloof niet in reincarnatie, omdat ik christelijk ben.  Ik geloof wel in een leven na de dood, maar niet op deze wereld.

January 16, 2014

Nee. Vroeger geloofde ik er wel in, maar vandaag de dag niet meer.

Ik ben nu atheïst en ik denk niet dat reïncarnatie bestaat, maar ik zou niet erg vinden als ik fout ben.

Het mogelijkheid om meer tijd en meer ervaringen te hebben zou ik zeker niet slecht vinden.

February 13, 2014

Nee. Ik ben atheist. Ik geloof helemaal niets! :-)

January 16, 2014