Site Feedback

French Language School Recommendations

Does anyone have a recommendation for a French language school in Canada or France? What was your experience there? Merci!

Share:

Comments

Je vous recommande comme école : Sciences po , HEC , L'ENA , Polytechnique , Paris Panthéon-Sorbonne , Mines ParisTech , essec , Paris Dauphine . 

I went to a school in Montpellier for 2 weeks. I thought it was pretty good. You meet people of various countries and age. The classes are fun and they get you speaking. The city is small, near a beach abt 30min away with a tram and bus. People are friendly. I went end of May. 

http://www.accentfrancais.com/

sorry forgot to add,the price was good as well in comparison to others in the south of france.

Pendant cet été je suis allée au Collège International de Cannes avec l'école pour deux semaines. J'ai eu de professeurs trés talentueux et il y avait la plage de la Côte d'Azur à moins de cinq minutes à pied. Le collège est très cher pour moi mais je voudrais y retourner :*

J'ai suivi 3 semaines de cours à ILSC Montréal. Ils on des cours en anglais et en français et je l'ai trouvé super utile, et ils coûtent pas trop. Envoie-moi un message si tu veux plus d'info! 

Add a comment