Adrià Olivella
Què opineu del procés sobiranista a Catalunya?

Ja és sabut que a Catalunya (actualment Comunitat Autònoma d'Espanya) s'està portant a terme un procés motivat pels ciutadans cap a l'Estat Propi o, com a mínim, pel dret a decidir "el què" de la nació catalana.

 

Des del meu punt de vista, no hauria de ser només un canvi per millorar l'economia sinó per transformar el "sistema". Entès aquest com totes les formalitats de la gestió política, valors de l'ensenyament i una regeneració en l'àmbit públic i econòmic.

Mar 22, 2014 8:59 AM
Comments · 6
3

Estic d'acord amb que hi ha d'haver un "procés" i, evidentment, s'ha de deixar fer la consulta.

 

No estic d'acord amb el bombardeig que se n'està fent (tv3, catalunya ràdio, rac1...) ni amb relacionar qualsevol notícia del món amb el procés.

 

 

March 26, 2014
3

El problema és que rebutgen fins i tot el dret a decidir. Si en un país en teoria democràtic, ja no deixen decidir, algún problema hi ha. 

 

 

March 22, 2014
1

No sabem si l'economia funcionarà o no perque mai s'ha fet. Hi ha molts estudis econòmics que diuen que funcionarà i altres tants que diuen que no perque les empreses aniran marxant. Jo crec que hi ha un mix i que si el procès es fa bé i es planteja d'una manera correcta desde el principi,  no té perqué resentir-se l'economia. Catalunya té moltes opcions per ser independent econòmicament, té suficients recursos com per poder produir, importar i exportar.

 

Tampoc estic d'acord en que tot es relacioni amb el procès sobiranista, no tot és política però si tot es determina per una serie d'objectius i d'interesos que s'han d'analitzar d'una manera objectiva.  

April 2, 2014
1

Et donaré la meua humil opinió, encara que ni sóc català ni he viscut mai allà. Des del meu punt de vista, Catalunya, com qualsevol territori, forme una nació o no, haria de tindre el dret d'autodeterminació. En el cas de posseir llengua i cultura pròpies, amb més raó. Però allò més important és que la voluntat del poble de Catalunya es a Catalunya i no al congrès dels diputats de Madrid.

D'altra banda, sóc espanyol i unionista, i no m'agradaria que Catalunya se n'anara d'Espanya. Però entre uns i altres, tant de fora com de dins de Catalunya, sembla que estan fent tot el possible per enfrontar els ciutadans i trencar la cohesió entre els espanyols.

En poques paraules, Referèndum d'autodeterminació SÍ (és un dret democràtic), ara, el meu hipotètic vot per l'independència: NO. Però deixem això al poble de Catalunya.

March 29, 2014
1

Catalan es la lengua muy rara aqui.Puedes escribirlo en castellano?

March 22, 2014
Show more