Léa
Professional Teacher
Learning Article : The Wonderful World Of French Books

Discuss the Article : The Wonderful World Of French Books

<a href='/article/143/the-wonderful-world-of-french-books' target='_blank'>The Wonderful World Of French Books</a>

An entire world of stories and beauty is waiting for you in French. Now that you can read and understand French, start appreciating the philosophy and expression you can only find in French literature. Here are three different types of French reading you can enjoy: . .

May 27, 2014 12:00 AM
Comments · 6
2

Thanks for the article. When I was a teenager I read "The Count of Monte Cristo” and "The Three Musketeers” trilogy in translation. These are probably my favorite books from my youth.

June 2, 2014
1

The problem with French literature is not just the passé simple. C'est que le langage n'est rien à voir avec ce qui se dit couramment. Quand j'essaie d'utilizer les phrases que je trouve dans les livres, mes amis francais s'en étonnent un peu.

 

Alors, à quoi bon s'adonner à lire? Moi, j'ai trouvé une super solution. Je ne lire plus que des bandes desinnées. Elles utilisent le passé composé et en plus, des phrases qu'on recontra normalmennt.

 

On peut trouver ce problem même avec des sous-titres francais - ça m'énerve vraiment! Les sous-titres ne correspondent jamais avec ce qui est parlé par les acteurs. Par example, un acteur disait:

 

"Parce que voyez-vous", et les sous-titres était "Car voyez-vous". Mais pourquoi! Ça se tient pas!

August 6, 2015
1

C'est très utile, cette liste. Merci! :)

August 6, 2015
1

It is a nice article .Nice French statements

December 19, 2014
1

Great article Lea.

 

I have added these books to my wish list.  One of my favourite books is Madame Bovary and my goal is to read it in French one day.

 

A bientot!

June 3, 2014
Show more