Simon
Yndlings film/favorite movies

Jeg synes, at film er en god måde at lære et sprog på. Derfor kan film på dansk være en god måde at lære sproget at kende; hvordan det lyder, hvilke ord der bliver brugt, osv.

 

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre, om du ser danske film og hvad dine danske yndlings film er?

 

Nogle af mine danske yndlings film er 'Blinkende lygter', 'Arven', 'Jagten' og 'Festen'.

Jul 20, 2014 1:41 AM
Comments · 5
2

Jeg kan godt lide "Adams æbler", "Efter brylluppet" og "Mørke".

July 24, 2014
1

Ja film er helt sikkert også med til at fremme mine sprogkundskaber. Det gør rigtig meget i forhold til at udvide mit ordforråd. Som lille startede jeg at se Sesamstrasse og ser nu rigtig mange udenlandske film. Tit vælger jeg en film jeg i forvejen har set på mit modersmål, så jeg har en ide om , hvad de siger når jeg skal se den på målsproget, som så iøvrigt foregår med matchende undertekster (primært i starten) da udtalen ikke altid er helt nem at forstå.

 

Jeg kan godt lide danske film og synes især godt om De Grønne Slagtere, Arven, Nattevagten, Blå Mænd, Hvordan slipper vi af med de andre og mange mange flere. Derudover kan jeg godt lide serier som Rita, Rejseholdet og Dicte.

October 9, 2014
1

Hej Simon,

 

Ja, du har ret. Jeg har helt bogstaveligt lært dansk på film.

 

Der er faktisk en masse af gode dansk børne- og familiefilm. De er perfekt til at lære sproget på, fordi de er ikke så svært at forstå og har et nyttigt vokabular som man kan bruge i dagligdagen.

 

For eksempel,

"Max pinlig", "Tempelriddernes skat", "Oskar og Josefine", "Min bedste fjende" osv. og julekalenderserier som "Absalons hemmelighed" eller "Pagten".

July 28, 2014
1

Det er en interessant sprørgsmål! Jeg ser ingen film på dansk eller på andre sporg. Men jeg køber regelmæssig naturdokumentarer på DVD. Men alle naturdokumentarer af mig er bilingual tysk / engelsk. Så vælger jeg at se dem på engelsk.

July 20, 2014

Jeg har set En kongelig affære, og Efter brylluppet.  Min jeg kan især godt lide Jagten.

October 6, 2014