Alex
Does anyone know any simple books in French?

Hi, I am trying to learn French and I thought it'd be a good idea to improve my French through reading. If anyone knows any books, the genre doesn't necessarily matter, in french that would be fairly easy to read I'd love to hear your suggestions. 

Aug 26, 2014 3:42 AM
Comments · 6

Personally I would recommend reading any book that interests you, and use the "folio junior" editions. It's kind of like the Penguin version, and may even have questions and offer vocabulary.  That's usually what language classes will start with until the students reach a fairly advanced level. 

September 3, 2014

Bonjour,

Pour ma part, je lis le même genre de livres dans la langue que j'apprends qu'en français. Sinon je m'ennuie vite et arrête de lire le livre.

Donc tout dépend de ce que tu aimes lire.

 

Dans les auteurs contemporains, il y a :

 

Marc Levy est un auteur très connu et a écrit le livre "Et si c'était vrai" dont un film a été tiré. Il écrit un livre par an environ.

 

Guillaume Musso est un écrivain qui mèle amour et phénomènes étranges.

 

J'aime beaucoup Fred Vargas. Ce sont des histoires policières où les personnages reviennent d'un livre à l'autre. Elle écrit beaucoup également.

 

Maxime Chattam écrit des thrillers.

 

Recherche ces auteurs sur google pour te faire une idée.

 

Bonne lecture !

 

August 27, 2014

Le Petit Prince, grand classique ;)

August 26, 2014

Hi Alex,

 

You can give a start by reading comics. They are very useful.

My preferred are Max et lili and Boule et BIll.

You can find many ressources on line.

 

Bon courage.



August 26, 2014

Bonjour Alex!

 

Ici http://www.uchiyaziki.ru/index.php/audioknigi-na-francuzskom-jazyke beaucoup des livres, regardez!

August 26, 2014
Show more