charliewarshawski
Not finding Danish conversation partners

Hej

I have been learning Danish for a few months and am really enjoying it. The online resources are great.

What I can't find is anyone to practice with online! I have sent messages on italki and other sites, but as many Danish people speak English, perhaps there is not such a great need for conversation partners.

 

If any of you wonderful Danish speakers have any ideas of how I can find a conversation partner to swap (and I can offer Spanish and French too), I'd love to hear from you.

 

Tusind tak!


Charlie

Oct 31, 2014 7:17 PM
Comments · 6
1

Hola Charlie

 

Soy danés y habla con fluidez! Quiero practicar mi español - entonces tal vez podemos practicar ambos lenguas juntos? Escribame si quieres :)

 

Nor

March 17, 2015
1

Hej Charlie, 

 

I would be happy to speak Danish with you from time to time. But you must know, that I am not a native and my level is decent but not native. I have, however, lived in Denmark for the last 5 months and will continue to do so.

 

Venlig hilsen,

 

James

November 11, 2014
Hej alle sammen.

Jeg vil ikke havde noget mod at hjælpe jer med jeres dansk.

Jeg er dansk født og har boet her i hele mit liv. Men pt. studere jeg på en international skole så størstedelen af min dag foregår faktisk på engelsk.

Jeg tror også det kan være derfor mange af jer har svært ved at finde partnere, hvis i snakker engelsk er de fleste danskere allerede godt udrustet.

Men hvis i bare vil ha nogle små samtaler og øvelser skal i være velkommen til at skrive til mig.

Og hvis nogle af jer skulle snakke Russisk, så sig endelig til da jeg er ved at lære det. :)
March 29, 2020
Hi Charlie

Im learning Danish too

we can learn together if you want

Im using duolingo and im 50% to the end of the lessons

I think reading all the 3000 most used words in any language and at the same time use duolingo is the key on learning any language.

But the problem is I cant find any site that gives me all the 3000 most common danish words.

How about you? Can you help me find those 3000 danish words? It would be nice !

Please contact me if you need a language partner. If so... send me the link to the 3000 words if you find it!

Thank you
February 6, 2020

Hej Charlie,

hvor længe har du lært dansk og hvorfor har du valgt at lære det? Jeg synes at du skal sende dine beskeder til danskere kun på dansk. 

November 15, 2014
Show more