Moritz Noricus
Radio/Poddradio - era favoriter

Hej,

ämne: radio- och poddradiogram - Har ni favoritsprogram, ganska oberoende av om det lämpar sig för oss som läsar svenska?

Det som lämpar sig för oss som läser svenska vore naturligtvis särskilt välkommen ;)

 

Jag försöker att lyssna på hembryggningsprogrammet "Sveriges Bryggradio", men det är svårt. De tenderar att prata mycket snabbt :D 

Nov 16, 2014 11:59 PM
Comments · 5
2

Mitt favoritprogram är "Konflikt" på Sveriges Radio P1. Det är ett bra program som går på djupet i angelägna frågor. Ett lättsammare alternativ i samma kanal är "Stil", som handlar om mode. På P3 finns programmet P3 Dokumentär, där kan man lära sig mycket om Sverige och jag tror att språket kan vara lite enklare än i programmen i P1 eftersom de riktar sig till en yngre målgrupp. 

November 17, 2014
1

Jag lyssnar inte på så mycket radio själv och om jag gör det är det oftast bara på kanaler som spelar mycket musik. Det är roligast att lyssna på morgonpassen på RIX FM eller MIX Megapol mellan kl 6-10 eftersom där är mycket humor inblandat.

November 17, 2014

http://www.daytona.se/podcastpriset/2015

Haha, äntligen en stor framgång i detta letande! Tricken var att googla "poddradio". ;)

Den här listen är väldigt användbar.

March 29, 2016

P3 dokumentär är bra. Varenda episoden är annorlunda, och det beror av vem som pratar hur svårt eller lätt det är att förstå. Jag har just lyssnad på "ligga med P3", ett programm om kärleks- och sexliv.

Ska kolla "Konflikt"!

 

 

 

May 15, 2015

 

Hjärtlig tack för svaren! Jag ska föda min mp3-spelare med P3 Dokumentär. Vad bra att det finns avsnitten med eller utan musik.

November 17, 2014