Quentin
Discussie over een studentenjob bij ClubMed

Eerste deel : Voor het vertrek – Vacature bij ClubMed


S(ollicitant) – Goeiedag meneer !
I(nterimkantoor) – Goeiedag! Wat kan ik voor u doen?
S – Ik heb een advertentie voor een studentenjob in het buitenland op je website gezien.
I – Oh ja! Welke advertentie?
S – Dat was een advertentie voor een baan in een Clubmed als animator. Is het nog mogelijk te solliciteren?
I – Ja zeker ! Is dat wel voor de zomervakantie ?
S – Ja. Ik ben vrij tussen eind Juni en September.
I – En welk land interesseert u ?
S – Oh.. in feit aarzeel ik tussen Spanje en Tunisie. Kunt u me meer inlichtingen over beiden bestemmingen geven ?
I – ja geen probleem. In Spanje zoeken ze studenten voor het period vanaf dertien juli tot zevenentwentig augustus. En de loon is van 900 euro per maand maar je bent gelogeerd en gevoed.
In Tunisie, is dat een beetje verschillend omdat de duur langer is. De werkgever zou student voor de hele zomerperiode wensen aannemen. Dus de period begint op vijfentwentig juni en eindigt op de vijf September.
S – En wat is de loon voor dit job?
I – Dat is 835 euro per maand en u bent ook gelogeerd en gevoed.
S – Ik moet bekennen dat het tweede het meer interessant is. Maar moeten we aan voorwaarden voldoen voor deze job ?
I – Ja de werkgever wilt studenten die spreken goed engels, hebben een goed verslag met de kinderen, met creativiteit , betrouwbaar en wie houdt van met mensen praten uiteraard.
S – Akkoord akkoord. Ik denk dat ik de perfect kandidaat zou kunnen zijn omdat ik toerism in een hogeschool studeren en ik ben ook een chef scout voor de kinderen tussen acht en twaalf.
I – Ja het is waar, uw profile is heel interessant en u zou voor dit job kunnen passen. Maar u moet weten dat u niet de enige kandidaat zijn dus zal u op een selectielist plaatsen zijn.
S – Ah ja ik begreep maar ik hoop echt aan dit job geraken. Hoelang zal ik wachten om een aantwoord te krijgen ?
I – De werkgever moet ons nog het aantal kandidaat geven. We hopen jullie zo vlug zo mogelijk kunnen opbellen. Waarschijnlijk twee weken.
S – Ok dank u wel meneer. Door te hopen een gunstige aantwoord krijgen. Tot ziens.


Tweede deel – De student gaat naar het uitzendbureau en klaagt over zijn loon


S – Goeiedag !
I – Goeiedag, hoe gaat het met jou? Is je reis in Tunisie meegevallen?
S – Het gaat goed, dank u. “Justement”, door over de reis te spreken, heb ik enkele problemen.
I –Oh! Wat heeft er gebeurd ?
S- Tijdens de job, alles was goed. Mensen waren leuk, de job was echt super en het weer was heel mooi. Ik vond het geweldig.
I – Zo wat is het probleem?
S- Het probleem is dat ik nog geen geld heb gekregen dus begin ik een beetje angstig te zijn.
I – Oh ja? Inderdaad het is niet normaal! Heb je aan de andere studenten gevraagd of ze al werden betaald?
S- Ja, allemaal werd twee weken geleden betaald.
I – Ok, wees niet ongerust. Ik zal de verantwoordelijke van ClubMed opbellen om meer inlichtingen te hebben.
S – …Phrase qui demande si il appelle tout de suite…
I - Jammer genoeg kan ik hen vandaag niet contacteren.
S – Ik heb dit geld echt nodig! Ik zou graag het snel ontvangen…
I – Ik begreep meneer. Wees niet bang. Dat is zeker een administratief probleem. We zullen dat in de korste tijdsbestekke oplossen. We zullen jou bellen zodra we meer inlichtingen hebben.
S - Dank u wel voor uw hulp. Ik hoop dat de nieuws goed zullen zijn. Tot ziens
I – Tot ziens !

Nov 24, 2014 2:34 PM