Barby89
accents catalans

Bon dia amics,
és normal que entenc mellor l'accent de Barcelona i Valencia i que entenc menys el de Lleira i Tarragona? Hi ha moltes differencies? Me podeu explicar quines? Algú me pot explicar per favor? He viatgat a Catalunya i a la Comunitat Valencià i tinc amics de alli i la veritat és he potut veure esta cosa però no entenc la razò, si és normal o que.
Moltes gràcies i per favor corregidme (no sé el imperativo todavía) també.

Mar 19, 2015 10:36 AM
Comments · 3
1

La realitat es que no existeix un català únic per tots els països catalans. Calia fer unes normes gramaticals però només serveixen per escriure d'una manera uniforme. El fet de parlar, és un altre tema...a cada província es parla diferent...Suposo que és un embolic per qui ho està aprenent...

May 14, 2015
1

Són diferents dialectes, tal i com passa també amb les diferents formes de parlar italià ;) A Tarragona i Lleida empren les vocals de diferent forma i en el cas de Lleida, ells empren l'article neutre "Lo" en comptes d' "El". Per exemple: Lo vaixell, lo nas, lo disc... etc.

 

Jo, per exemple, sóc de mallorca i parlo un català bastant diferent al de Barcelona o al del Pais Valencià. 

May 7, 2015
1

Hola, jo no sé quina és la diferència, ja que jo sóc de la Comunitat Valenciana, però si puc corregir unes errades del teu text:

 

corregidme --> corregiume

Valencia --> València

viatgat --> viatjat

potut --> pogut

razò --> raò

 

May 1, 2015