[Deleted]
Italian Music

Can you recommend Italian artists and songs Italian to me that I can find on Spotify? Thanks!

Jul 6, 2015 6:15 PM
Comments · 16
4

It kind of depends on what genre you like most, I'd recommend Dente, Brunori Sas, Caparezza, Articolo 31, Cesare Cremonini, Elio e le storie Tese, Fabrizio de André, Jovanotti, Negrita and Vinicio Capossela. It's quite a variety of genres so you can pick whatever you like most :)

July 6, 2015
2

240 videos with my favorite italian songs :)

Nino D'Angelo - Per sempre tua sarò https://www.youtube.com/watch?v=UB5VmkoQFHI&index=207&list=PLNqs32p5b3lkH2rxDzONbJoyGVyZfabS_

 

You can find there all kind of music styles :D old songs, tradiional and of course modern italian bands :) I hope it will be useful and nice!

 

Andy

August 3, 2015
2

Hi Camilo, I recommend you some good songs that are also not so difficult to understand: Tanto(x3) - Jovanotti, <em>Via con me - Paolo Conte</em>, Spaccacuore - Samuele Bersani, <em>Tutta mia la città - Giuliano Palma and the Bluebeaters</em>, Guardia '82 - Brunori Sas, <em>Cosa hai messo nel caffè? - Malika Ayane (o Riccardo del Turco)</em>, Ogni volta - Vasco Rossi. Buon ascolto! ^_^

July 7, 2015
2

I don't know what type of music you like.
But I love Ludovico Einaudi's music. :o)

July 6, 2015
1

Mi piace questa domanda! Ecco una lista: Mina -> Oggi sono io - Se telefonando -  Acqua e sale. Noemi -> Briciole - Amandoti - Sono solo parole - Bagnati dal sole. Negramaro -> Ti è mai successo- Solo 3 minuti - Meraviglioso - Sei- Un amore così grande. Elisa -> Hallelujah - Rock your soul - Broken - Qualcosa che non c'è - Eppure sentire - Anche tu, anche se. Giorgia -> Vivo per lei - Vivi - Non mi ami - Salvami - E poi - Gocce di memoria - I will pray. Ligabue -> Ho ancora la forza - Tu sei lei - Certe notti - Hai un momento Dio? - Le donne lo sanno - Il giorno dei giorni - Urlando contro il cielo. Laura Pausini.

August 10, 2015
Show more