Guaca
Träna svenska

Hej alla!

 

Hej! Jag är med i en grupp på bloggsidan Tumblr och där har någon skapat några grupper på "KIK" där man kan träna främmande språk(eller prata på ens modersmål för att hjälpa andra träna det). Svenskagruppen är rätt död (till skillnad från den tyska gruppen och den spanska). I princip är det bara jag där än så länge så jag tänkte berätta för er som vill träna svenska i skrift. Gruppen på appen "kik" heter #tumblrsvenska. Alla är Välkomna, vare sig man är svensk eller vill bara lära sig svenska!

 

Hi! I am in a society of langauge learners on the blog site Tumblr. Someone has created groups for tons of languages where you can practice a foreign language (or speak in your native langauge to help others who are learning it). The Swedish group is really dead (as opposed to the German and Spanish groups...). Basically it is just me there so far so I thought I would let you all know, if you wanted to practice written Swedish. The group is on the app "kik" and is called #tumblrsvenska. Everyone is welcome, whether you are a native speaker or just practicing.

Jul 9, 2015 10:48 AM
Comments · 4

Tack för tipsen! Jag är nu också där. :-)

July 9, 2015

Nej, det är alltså #tumblrsvenska.

Vet inte varför jag inte kunde hitta den tidigare. Har lämnat andra gruppen #tumblrsvensk eftersom det inte finns någon där.

July 9, 2015

Hoppsan! Jag skrev fel eftersom jag antog att gruppen hete "svenska" men den heter svensk. Så #tumblrsvensk

 

Sorry, I assumed that all titles were named after the language but I guess the creater was thinking in Norwegian or something. It's called #tumblrsvensk

July 9, 2015

I tried to look with that id and I cant find it. 

add me please 81074yam

July 9, 2015