Site Feedback

Een splinternieuw kinderkoor Deel 1

Volgend weekend begin ik een nieuwe uitdaging, en hij zal mijn eerste keer met het werken in het Nederlands zijn. Ik ben al lid van een Nederlands koor, dus ik ben ervarend met repetities en uitvoeringen in het Nederlands. Maar, in dit geval zal ik mijn eigen Nederlandse kinderkoor gaan oprichten. Ik zal werken door een vrij kleine maar succesvolle muziekschool, die strijkinstrumenten lessen al biedt. Sinds koor zo'n nieuwe ding voor de leerlingen is, ga ik volgende week een "open workshop" doen zodat de leerlingen kunnen zien als ze koor leuk vinden. Zo ja, kunnen ze direct inschrijven en de volgende week zullen we gewone repetities beginnen. De school heeft een grote leeftijdsbereik (5-15 jarigen), dus ik hoop dat ik genoeg leden krijgen zodat we twee groepen kunnen hebben.

Ik schrijf nu op alles wat ik ga doen met de kinderen voor mijn eigen verwijzing. Als er een beter manier is om iets te zeggen tegen de kinderen, zou ik uw reacties waarderen!

Er zijn vier groepen waarmee ik een proefles ga doen. De leerlingen zijn verdeeld in groepen op basis van hun muziektheorie niveaus. Ik ben van plan om twee verschillende lessen te geven, maar de eerste halven zijn ongeveer hetzelfde. Elke les duurt 20-25 minuten.

Deel 1: Lichaamshouding/ademen

-Ik zing de volgende instructies:
"Wil je even opstaan en uitrekken
Bereik voor de hemel
Kantel naar links
Kantel naar rechts
Rol je schouders naar achteren
Rol je schouders naar voren
Trek je schouders op naar je oren
En laat ze vallen"

Doe alsof een touw uit je hoofd komt
(een manier om je hoofd omhoog te houden en om rechtop te staan)

Deel 2: Inzingers

"Hoeveel van jullie kijken naar voetbal of andere sporten?
Wat doen de spelers voor ze een wedstrijd spelen?
Ze doen oefeningen, of warm-ups om hun lichamen voor te bereiden.
In koor doen we inzingers om onze stemmen voor te bereiden."

"Woe" bal
Ik heb een bal en waneer ik hem opgooien, volgen de leerlingen hem met hun stemmen met de lettergroep "woe." Als hij hoger is, zing hoger. Als hij lager is, zing lager. Zing alleen als hij in de lucht is.

"Volg mijn vinger met jouw stem"
Ik teken met mijn vinger in de lucht en de leerlingen zingen wat ze zien. Als het goed gaat, een leerling kan naar de voorkant gaan en hebben een beurt met het tekenen voor de groep.

Oeps, dit wordt te lang. Ik maak een nieuwe tekst met de tweede half.

Share:

 

0 comments

    Please enter between 0 and 2000 characters.

     

    Corrections

    Een splinternieuw kinderkoor Deel 1

    Volgend weekend begin ik een nieuwe uitdaging, en het hij zal mijn eerste keer met het werken in het Nederlands zijn. Ik ben al lid van een Nederlands koor, dus ik heb ben ervaring ervarend met repetities en uitvoeringen in het Nederlands. Maar, in dit geval zal ik mijn eigen Nederlandse kinderkoor gaan oprichten. Ik zal werken voor door een vrij kleine maar succesvolle muziekschool, die al strijkinstrumenten lessen al aanbiedt biedt. Omdat Sinds een koor zo'n nieuwe ding voor de leerlingen is, ga ik volgende week een "open workshop" doen zodat de leerlingen kunnen zien of als ze koor leuk vinden. Zo ja, kunnen ze direct inschrijven en de volgende week zullen we gewone repetities beginnen. De school heeft een grote leeftijdsbereik (5-15 jarigen), dus ik hoop dat ik genoeg leden krijgen zodat we twee groepen kunnen hebben.

    Ik schrijf nu op alles wat ik ga doen met de kinderen voor mijn eigen verwijzing. Als er een beter manier is om iets te zeggen tegen de kinderen, zou ik uw reacties waarderen!

    Er zijn vier groepen waarmee ik een proefles ga doen. De leerlingen zijn verdeeld in groepen op basis van hun muziektheorie niveaus. Ik ben van plan om twee verschillende lessen te geven, maar de eerste helften halven zijn ongeveer hetzelfde. Elke les duurt 20-25 minuten.

    Deel 1: Lichaamshouding/ademen

    -Ik zing de volgende instructies:
    "Wil je even opstaan en uitrekken
    Reik naar Bereik voor de hemel
    Kantel naar links
    Kantel naar rechts
    Rol je schouders naar achteren
    Rol je schouders naar voren
    Trek je schouders op naar je oren
    En laat ze vallen"

    Doe alsof een touw uit je hoofd komt
    (een manier om je hoofd omhoog te houden en om rechtop te staan)

    Deel 2: Inzingers

    "Hoeveel van jullie kijken naar voetbal of andere sporten?
    Wat doen de spelers voor ze een wedstrijd spelen?
    Ze doen oefeningen, of warm-ups om hun lichamen voor te bereiden.
    In koor doen we inzingers om onze stemmen voor te bereiden."

    "Woe" bal
    Ik heb een bal en wanneer waneer ik hem opgooi opgooien, volgen de leerlingen hem met hun stemmen met de lettergroep "woe." Als hij hoger is, zing hoger. Als hij lager is, zing lager. Zing alleen als hij in de lucht is.

    "Volg mijn vinger met jouw stem"
    Ik teken met mijn vinger in de lucht en de leerlingen zingen wat ze zien. Als het goed gaat, een leerling kan naar de voorkant gaan en hebben een beurt met het tekenen voor de groep.

    Oeps, dit wordt te lang. Ik maak een nieuwe tekst met de tweede helft half.

     

    ---

    Leuke tekst met heel weinig fouten.

    Voor werk en activiteiten gebruikt men in het Nederlands 'het'.

     

    - het zal mijn eerste keer met het werken in het Nederlands zijn.

    - het zal de eerste keer zijn met het werken in het Nederlands. (vind ik persoonlijk beter).

     

    Merk het verschil in zinsopbouw. De betekenis is hetzelfde.

    - ik heb ervaring in repetities en uitvoeringen

    - ik ben ervaren in repetities en uitvoeringen 

     

    - aanbiedt --> bij dienstverlening. Dus producten, lessen, etc.

    - biedt --> meestal bij onderhandelingen

     

    Je kunt 'sinds' gebruiken maar het kan ook zo:

    - Omdat een koor iets nieuws voor de leerlingen is

    - Aangezien een koor iets nieuws voor de leerlingen is

     

    - ga ik volgende week een "open workshop" doen zodat de leerlingen kunnen zien of 

    Je weet namelijk niet zeker of de leerlingen koor leuk zullen vinden. 

     

    - De helft(-en) --> de helft van de appel

    - halve - een halve appel

     

    - reiken --> lichamelijk

    Reik mij je hand!

    - bereiken --> bijvoorbeeld bij carriere, situaties

    Wat wil je daarmee bereiken?

     

    Write a correction

    Please enter between 25 and 8000 characters.

     

    More notebook entries written in Dutch

    Show More