Karl Andersson
Sammenvatting Vreemd land Het boek Vreemd land is geschreven door Rita Verschuur. Ik denk dat de schrijfster schijft over haarzelf toen zij klein was. Een lente-dag vraagt de moeder Rita of zij zin heeft om naar Zweden te gaan. Zij zou zelfs naar Zweden gaan en blijven bij een Zweedse familie. Rita wil naar Zweden. Rita bereidt voor op de reis en zij neemt Zweeds lessen en haar vader koopt haar ook een zweeds-nederlands woordenboek. Rita is een meisje dat denkt veel en zij fantaseert veel, over Zweden en alle mogelijke dingen. Toen de reis kwam dichtbijer Rita bleef meer bang en kreeg meer spijt. Maar haar vader, die in Zweden vroeger is geweest maakte haar rustig. Rita kwam naar Zwden bij auto en zij zoude met een gastfamilie wonen. Toen zij door Duitsland reed was alles verwoest na de tweede wereldsoorlog. Eindelijk kwamen de vader en Rita naar Kristinehamn, Vämland, waar Ritas gastfamilie woont op een eiland. De gastfamilie heeft en dochter die heet Britt-Marie en een zoon die heet Ulf. Rita had al in Nederland Britt-Marie op een foto gezien. Rita leert over Zweden en is verwondered over de veschillen tussen de landen. Bij voorbeeld dat de kinderen bedanken voor de moeder voor de eten toeteren toen zij in de en dat niemand . Zij leert ook Zweedse worden die hebben geen lijke waarde als in Nederlands, zoals hullerombuller.
Nov 28, 2015 12:11 AM
Corrections · 1
1

Sammenvatting Vreemd Land

Het boek Vreemd Land is geschreven door Rita Verschuur. Ik denk dat de schrijfster schijft over haarzelf (zichzelf) toen zij klein was. Op een dag in de lente vraagt de moeder aan Rita of zij zin heeft om mee naar Zweden te gaan. Zij wil zelf naar Zweden gaan en blijven bij een Zweedse familie blijven. Rita wil ook wel naar Zweden. Rita Zij bereidt zich voor op de reis en neemt Zweedse lessen. Haar vader koopt ook een Zweeds-Nederlands woordenboek voor haar. Rita is een meisje dat veel denkt veel en zij veel fantaseert veel, over Zweden en alle mogelijke dingen. Als de reis  dichterbij komt dichtbijer wordt Rita bleef meer bang en krijgt meer een beetje spijt. Maar haar vader, die vroeger in Zweden vroeger is geweest maakte haar rustig stelt haar gerust.

Rita kwam gaat met de auto mee naar Zweden bij auto en zal bij een gastfamilie gaan wonen.  Als zij door Duitsland rijdt ziet ze dat alles is verwoest na in de Tweede Wereldoorlog. Eindelijk komen de vader en Rita naar Rita en haar vader aan in Kristinehamn, Vämland, waar Ritas gastfamilie woont op een eiland woont.  De gastfamilie heeft een dochter die heet Britt-Marie en een zoon die heet Ulf heet. Rita heeft Britt-Marie in Nederland Britt-Marie al op een foto gezien.


Rita leert over Zweden en is verwonderd over de verschillen tussen de landen, bij
voorbeeld dat de kinderen bedanken voor de moeder bedanken voor de het  eten.  

(toeteren toen zij in de en dat niemand) Dit is geen zin, wat bedoel je? This is not a sentence. What do you mean?

 

Zij leert ook Zweedse woorden; die hebben geen lijke waarde als in  lijken niet op de Nederlandse, zoals hullerombuller.

 

N.B. Het hele verhaal moet in dezelfde tijd staan. Het staat nu in de tegenwoordige tijd.

 

N.B. The tense should be the same throughout the story. It is now written in the present tense, which is more lively than the past tense.

 

An interesting story!

 

November 28, 2015
Want to progress faster?
Join this learning community and try out free exercises!