1964 are participating
#PolyglotGathering
italki is a supporter of the Polyglot Gathering (www.polyglotgathering.com), an annual event that brings together the polyglot community and language enthusiasts to share their passion for languages.
Tengo un costado lingüístico que estira mis tripas y me permite digerir más conocimiento, "umbilicar" más amistades, más ejemplos, más explicaciones. Tengo varios costados, siento un poliedro expresivo, tan importante hasta sentirlo poliedro existencial. Podría decirme políglota sin timideces, porque habitan mi cerebro las construcciones y los vocablos del italiano, del español, del francés, del portugués, del inglés. Flotan algunas que otras del árabe. El océano de las expresiones, me fascina verticalmente, lo siento tan fuerte como la gravedad. La historia de las lenguas, las culturas que las edifican, las derrotan, las modernizan. Préstamos semánticos, ediciones pragmáticamente aceptadas, neologismos, regresiones… la etimología, se vuelve un regocijo seguro para mi curiosidad. Usar mis pensamientos en registros de sonidos mentales distintos, me hace sentir más grande, como si ocupara más espacio, porque expresarme es más amplio. Me ensancho cada día más al ritmo de la exposición lingüística, al toque de mis oídos con las palabras de otra gente. Me apasionan los idiomas, y no quiero que se entienda que es una pasión, como coleccionar monedas o tocar el piano. Es una sensación tan de fondo en mis motivaciones y mis satisfacciones, que no puedo discernir el esfuerzo del placer, los errores de las invenciones, la poesía de una sintaxis incorrecta, pero sobre todo, mi forma de ser con mi forma de hablar. Ya me había interrogado sobre el huevo y la gallina, si pensar es pensable sin un idioma, si el pensamiento es la combustión que sin el oxígeno de un sistema de palabras quedaría latente. El hecho de poder expresarme en diferentes idiomas pone en jaque mi pregunta problema... o quizás suma piezas en el tablero... Amo lo que se puede hacer con los idiomas, pero aún más, amo lo que los idiomas pueden hacer conmigo.
Sep 18, 2021 5:40 PM
0
1
Comprehensible Input Community Members Unite! Calling all students and teachers interested in Acquiring Languages by way of Comprehensible Input*** (see my explanation below)!!! Please join and let's discuss ways that help you acquire the language. We can share resources and connect with each other! What language are you trying to pick up? What's your motivation? What are you listening to, watching, reading, etc.? Any good links you can share with the group to advance us along the road to our language acquisition? I teach English and Spanish, and I am trying to acquire French also. ***Comprehensible Input, according to Second Language Acquisition research, is the way in which we *acquire (different from *learn) languages. Just as when we were babies and young children, we had to take in a lot of the language and understand it, in order to eventually speak, so do we acquire a second (third, etc.) language at any age. We must be exposed to lots of rich (interesting), comprehensible (understandable) input (messages whether spoken or written), over and over and over. What is in our heads--grammar and vocabulary--is unconsciously absorbed by our evolved language-oriented brains. What gets in our heads (and we eventually are able to speak or write) is not learned by memorizing grammar rules or vocab lists; rather what gets in our heads and flows effortlessly (eventually) is acquired through lots of recycled input that we find interesting and understandable. As teachers, I believe we should be teaching for language proficiency through comprehensible input that connects with our students' minds and hearts. As language learners, I believe we should find ways in which acquiring language is a fun, or at least interesting endeavor instead of thinking that it must be a nervous endeavor of hard work. These are values I think are necessary for any community to thrive: Similar Values, Goals, Worldviews, and Kind People who Genuinely want to Be Together.
Sep 16, 2021 10:17 PM
6
7
SHOW MORE